DZIEŃ SPECJALNY - WARSZTATY

PROGRAM WARSZTATÓW

DZIEŃ SPECJALNY:
21 marca 2018, środa

TYLKO 
30
MIEJSC

W ramach dnia specjalnego zapraszamy Państwa do udziału w warsztatach:

Jak Toyota przeszła od umiejętności miękkich do twardych wyników biznesowych – JAK GENEROWAĆ WYNIKI POPRZEZ MIĘKKIE UMIEJĘTNOŚCI LIDERA LEAN

Podczas warsztatów pokażę, co tak naprawdę dzieje się w takiej firmie jak Toyota, jeśli chodzi o podejście, które ma uruchomić umysł i serce każdego człowieka. Postaram się wyjaśnić jak zacząć od siebie, aby móc wpłynąć pozytywnie na wszystkich pracowników firmy. Jeżeli zaczniemy od siebie i nie będziemy czekać na innych – to oni i tak do nas dołączą! Chciałbym pokazać, że dzięki filozofii budowania kultury poprzez Przywództwo Lean można połączyć osiągnięcie nadzwyczajnych wyników z szacunkiem, rozwojem i zaangażowaniem każdego pracownika.

Rejestracja, poranna kawa i słodki poczęstunek

Przywitanie Uczestników oraz sesja networkingowa

Anna Brydniak, Project Manager, BLUE BUSINESS MEDIA
Mark Forkun, Praktyk Przywództwa Lean, Członek Zarządu, Doradca Biznesowy, GNOSIS BUSINESS SOLUTIONS

SIEDEM KLUCZOWYCH UMIEJĘTNOŚCI LIDERA LEAN

  • efektywna komunikacja
  • rola lidera (zasady mendomi oraz hansei)
  • piramida eskalacji
  • sposoby na udzielanie informacji zwrotnej
  • rola lidera przy rozwiązywaniu problemów
  • pięć etapów delegowania
  • drabina motywacji

WPROWADZENIE DO KATA LEAN COACHING

  • Kata to systematyczny sposób nauczenia się myślenia i zachowania lidera lean. Uczestnik warsztatów (lider/kierownik/dyrektor) ćwiczy pożądaną postawę w różnych sytuacjach (najlepiej przy standaryzacji pracy lidera – LSW), tak aby wpłynąć na innych pracowników w ramach Programu Ciągłego Doskonalenia – PCD
  • kluczowe narzędzia do Kata Doskonalenie (Improvement) i Kata Coaching to:
    • siedem kluczowych umiejętności lider lean
    • grupa zasad i narzędzia z Programu Ciągłego Doskonalenia – PCD
  • status Master Lean Lider oznacza, że dana osoba stosuje metodę Kata w odpowiedni sposób i jest gotowa uczyć (sensei) innych w firmie

Przerwa na kawę, małe co-nieco i networking

SZEŚĆ ZASAD LIDERA LEAN – studium przypadków

Toyota ma czternaście zasad, natomiast Programu Ciągłego Doskonalenia – PCD dopasowany do większości firm w Polsce ma sześć zasad. Zasady są integralną częścią filozofii Toyota, bez tych zasad nie ma silnych fundamentów, żeby zbudować oraz wprowadzić lean management w firmie. Bardzo często osobom zajmującym się w organizacji lean brakuje umiejętności Kata oraz zasad lidera lean. Razem wypracujemy przykłady jak stosować sześć zasad.

KLUCZOWE POMIARY EFEKTYWNOŚCI LIDERA LEAN – Key People Performance Indicators (KPPI)

W Toyocie są trzy parametry do oceniania i rozwijania pracownika. Metoda ta przypomina formułę OEE do mierzenia efektywności maszyn. Pokażę jak cały strategiczne zarządzanie kapitałem ludzkim jest ujęte w tej metodzie.

Lunch w doborowym towarzystwie i czas na kontynuację rozmów

KPI i KPPI – studium przypadków

Studium przypadków jest bezpośrednio częścią niezbędnych informacji, które się omawia na dziennych spotkaniach na stojąco!

  • w podgrupach wypracujemy KPI i KPPI
  • wyciągniemy wnioski i zinterpretujemy nasze wyniki

WPROWADZENIE DO METODY HOSHIN – strategiczne podejście do budowania zakładu produkcyjnego

Hoshin, to zaplanowany „kurs” firmy na kolejne lata. Jeżeli poważnie traktujemy realizację strategii firmy, to metoda Hoshin, w ramach PCD, jest drogą do realizacji strategii firmy. Metoda Hoshin Kanri (metoda do realizacji i zarządzania naszymi Hoshin) jest skierowana do Właścicieli i Prezesów firm, którzy nie tylko dbają przyszłość swojej firmy ale oczekują, że każdy pracownik jest świadomy swoich codziennych zadań, tak aby strategia i cele firmy były realizowane.

Zakończenie warsztatów

PROWADZĄCY WARSZTATY

Mark Forkun

Mark Forkun

Praktyk Przywództwa Lean, Członek Zarządu, Doradca BiznesowyGNOSIS BUSINESS SOLUTIONS

O sobie od siebie: nauczono mnie w Toyocie, że jeżeli ktoś przedstawia się jako ekspert to już na pewno się nie rozwija. Nie wiem czy się rozwijam ale na pewno nie jestem ekspertem lean, natomiast lean oraz przywództwo lean – to moje ulubione tematy.

Ukończyłem rachunkowość zarządczą (FCCA), zarządzanie (MBA – Oksford) oraz wdrażanie lean według metody z Toyota (Lean Leadership Practioner). W Toyocie, osobiście byłem odpowiedzialny na dział pod nazwą Manufacturing Development Division, który miał pod swoją opieką, bezpośrednio 4700 pracowników, (pośrednio 12000 pracowników)  którzy rozwijali się według programu pod nazwą „World Class Lean Leadership in Practice”.

315 firm zdecydowało się na wprowadzenie mojego autorskiego program „Program Ciągłego Doskonalenia – PCD”, większość to firmy produkcyjne (produkcja liniowa/taśmowa oraz jednostkowa).

Podczas Forum powiem:  wiele lat temu miałem okazje porozmawiać przy kolacji z założycielką firmy kosmetycznej, Anita Roddik, The Body Shop. Powiedziała mi coś, co miało na mniej ogromny wpływ. Aby stworzyć i budować cokolwiek, czy to rodzinę czy firmę, trzeba wierzyć w siebie, bo jeżeli nie masz wiary w siebie, to inni nie pójdą z tobą czy za tobą.

Pierwszego dnia w pracy w Toyocie, Prezes mi powiedział, że razem z moim zespołem mamy przygotować takie warunki dla wszystkich pracowników, aby im się codziennie „chciało chcieć”.

Podczas warsztatów pokażę, co tak naprawdę dzieje się w takiej firmie jak Toyota, jeśli chodzi o podejście, które ma uruchomić umysł i serce każdego człowieka. Postaram się wyjaśnić jak zacząć od siebie, aby móc wpłynąć pozytywnie na wszystkich pracowników firmy. Jeżeli zaczniemy od siebie i nie będziemy czekać na innych – to oni i tak do nas dołączą!

Za swój największy sukces uważam: oczywiście moją rodzinę. Dla mnie sukcesem w mojej pracy jest, kiedy widzę jak firma podnosi się z gruzów, kiedy pracownicy zaczynają wzajemnie siebie szanować, rozmawiać i dzielić się pomysłami – to wtedy powstają niesamowite wyniki finansowe.

Chciałabym pozostawić Państwa z: chciałbym pokazać, że w Polsce można bardzo dużo osiągnąć, że dzięki filozofii budowania kultury poprzez Przywództwo Lean można połączyć osiągnięcie nadzwyczajnych wyników z szacunkiem, rozwojem i zaangażowaniem każdego pracownika.

Biuro Kraków:
Blue Business Media Sp. z o.o.,
Kraków 31-031, ul. Berka Joselewicza 21c
tel: +48 12 350 54 06
Biuro Warszawa:
Blue Business Media Sp. z o.o. ,
Warszawa (01-222), ul. Prądzyńskiego 12/14

BĄDŹ NA BIEŻĄCO:

© 2018 Blue Business Media